بلینکن به دنبال برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه انهدام چند پهپاد تروریست‌ها در لاذقیه سوریه + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله موشکی حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد حادثه دریایی جدید در آب‌های اطراف یمن (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حماس خروج احتمالی رهبران خود از غزه را تکذیب کرد بورل: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی، یهودی‌ستیزی نیست هیات حماس فردا راهی قاهره خواهد شد بازداشت موعود شمخانی تایید شد انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی کاخ سفید وزیر خارجه بحرین پس از ۱۳ سال وارد دمشق شد نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا وزیر کشور: اجرای طرح انسداد مرز‌ها در حال پیگیری است کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری
سرخط خبرها

تاکید وزارت خارجه فرانسه به حق فلسطین برای تشکیل دولت مستقل

  • کد خبر: ۲۰۷۵۲۴
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
تاکید وزارت خارجه فرانسه به حق فلسطین برای تشکیل دولت مستقل
وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه در سخنانی تاکید کرد که فلسطینیان حق حاکمیتی و تشکیل دولت مستقل را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، «استفان سیجورنه» وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت که فلسطین حق تشکیل دولت مستقل را دارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «فلسطینیان حق حاکمیتی و تشکیل دولت مستقل را دارند و فرانسه همچنان به تعهداتش برای تحقق این هدف پایبند خواهد ماند».

طی روزهای گذشته شماری از وزرای کابینه رژیم اسرائیل به صراحت مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند و تاکید کرده‌اند در تل‌آویو بر سر این مسئله اجماع وجود دارد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم اخیرا گزارش داد که اجماع گسترده‌ای در تل‌آویو در مخالفت با شکل‌گیری کشور فلسطین وجود دارد.

«ایتمار بن گور» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا تاکید کرد همواره کشور فلسطین را انکار کرده است. از سوی دیگر، «میکی زوهر» وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل نیز گفت که تل‌آویو به هیچ وجه اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.

نتانیاهو، روز شنبه، گفته بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره امکان شکل‌گیری کشور فلسطین با او صحبتی نکرده است. او همچنین گفت که بعد از پایان جنگ نیز تل‌آویو با شکل‌گیری کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که آمریکا تنها نباید از راهکار دودولتی در فلسطین سخن بگوید، بلکه باید کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

براساس گزارش شنبه‌شب «وفا» خبرگزاری تشکیلات خودگردان، ابوردینه این سخنان را در واکنش به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بیان کرده است که گفته بود مخالف تشکیل کشور فلسطین است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->